Wywiad w Robertem Fajst - twórcą marki La..mu!


Dziś mamy przyjemność rozmowy z Panem Robertem Fajst, właścicielem marki La..mu, którego firma zyskała tytuł Kobiecej Marki Roku 2022. Witamy serdecznie. Czy mógłby Pan w kilku słowach opowiedzieć nam nieco o historii firmy? Kiedy firma powstała jak się zmieniła przez ostatnie lata?


- Marka La..mu powstała w 2017 roku, ale marzenia o jej powstaniu sięgają wielu lat wstecz. Z początku firmę tworzyło tylko kilka osób, lecz obecnie za La..mu kryje się ogromny zespół liczący ponad ...... osób. Pomimo wszystkim znanej ciężkiej sytuacji od roku 2020, dzięki sile jaką daje nam zgrany zespół udało nam się utrzymać produkcję na największych obrotach, dzięki czemu nie tylko utrzymaliśmy zespół w niezmienionym składzie, ale powiększyliśmy go o kolejne ręce i otwarte umysły do wspólnej pracy.


Gdyby miał Pan określić charakter Waszej firmy to jak by ją Pan opisał?


-Nasz cel to wyznaczanie trendów na nowoczesnym rynku mody. Dbałość o detale i zaangażowanie w każdy projekt pozwalają nam na dokładną selekcję asortymentu i oferowania wyłącznie tego co najlepsze. Bez względu na to, czy szukasz kreacji na specjalne wydarzenie, czy potrzebujesz nowych dresów na codzień, w La..mu na pewno znajdziesz stylizacje, które przypadną Ci do gustu.

lamuuuuugalamiss-4jpeg

Co czuł Pan, jako twórca marki La...mu po tym jak firma otrzymała nominacje w plebiscycie Kobiecej Marki Roku?


-Wyróżnienie naszej firmy w plebistycie Kobiecej Marki Roku jest dla mnie szczególnie znaczące ze względu na charakter, oraz sposób prowadzenia przez nas biznesu...


Czy mógłby to Pan szerzej rozwinąć?


-Marka La..mu to przede wszystkim KOBIETY. One Tworzą tą firmę, nadają kierunek jej rozwojowi, wyznaczają w niej nowe trendy. Na codzień pracując głównie w otoczeniu kobiet, co ważne, kobiet bardzo się od siebie różniących, w różnym wieku, z różnym bagażem doświadczeń, często o skrajnie różnych potrzebach, nauczyłem się jaką siłę mają w sobie kobiety. Każda z nich poszukuje w modzie czegoś innego. Jedne stawiają na wygodę, inne chcą podreślić swoje atuty, kolejne chcą kolorami i krojem wyróżniać się w tłumie i przykuwać uwagę. Właśnie dlatego wybierają La..mu. Jestem ogromnie wdzięczny, że dzięki zaufaniu do kobiet, które współtworzą naszą firmę, oraz naszych cudownych klientek i ich cennym uwagom, odnosimy tak ogromny sukces na arenie ogólnopolskiej...

IMG_7953jpeg

Sukces ogólnopolski jest widoczny gołym okiem, ale jakie są plany i założenia La..mu na najbliższe kilka, może kilkanaście lat?


- To świetne pytanie. W tej chwili wyszliśmy już poza granice Polski. Nasze ubrania można dostać w wielu krajach Europejskich, a nawet poza kontynentem, np. w USA. Chcemy dalej rozwijać się w taki sposób jak obecnie, aby rozszerzyć działania o jeszcze więcej krajów. Nasze marzenie to bycie marką rozpoznawalną na całym świecie. Co do polskiego rynku - Polki to bardzo świadome konsumentki. Wiedzą, że sieciówki, które zawładnęły polskim rynkiem, to zwykła konsumpcja oraz bardzo słabe jakościowo ubrania w średnich cenach.


Nasze ubrania to polska jakość, dopracowane przez nas kolekcje, dla każdej kobiety, niezależnie od wieku, rozmiaru czy stylu. Tworzymy ubrania, które służą kobietom i pasują do wielu okazji. Dlatego właśnie jesteśmy przekonani, że klientki z europy i całego świata docenią polską jakość i pokochają La..mu tak samo jak nasze rodowite klientki.


Na waszym Instagramie można zauważyć wiele znanych modelek w Waszych ubraniach.


- Tak to prawda. Wiele znanych i przede wszystkim wartościowych kobiet, zdecydowało się na La...mu i zostało z nami na dłużej. Ola Ciupa, Veronica Bielik, Magdalena Parlińska, Kasia Motłoch, Honorata Skarbek, Mirella Papciak to tylko niektóre z nich. Każda z nich daje nam cenne informacje na temat produktów, abyśmy z każdą kolejną kolekcją stawali się jeszcze lepsi, a nasze ubrania bezkonkurencyjne na rynku.

4eb78ce7-ee11-44c4-ae4c-287344e80722jpg

La..mu jest miejscem skupiającym topowe butiki. Czy trudno było dojść do miejsca, w którym obecnie jesteście?


-Nasza pozycja jest wynikiem przemyślanej strategii firmy i naszej codziennej pracy. Setki butików w całym kraju, każdego tygodnia zamawiają nowe kolekcje do swoich witryn zarówno internetowych, jak i stacjonarnych. Niezwykle cieszy nas fakt, że nie tylko duże prestiżowe butiki w wielkich miastach decydują się na La..mu, ale też małe lokalne sklepy oferują naszą markę, dzięki czemu, każda kobieta w tym kraju, ma możliwość poznać i pokochać nasze ubrania.


Chcielibyśmy zapytać na koniec o radę dla młodych miłośników mody, chcących zaistnieć na rynku.


- Nie ma jednej złotej zasady na sukces. Ciężka praca to podstawa, bez której się nie obędzie, ale przede wszystkim ważna jest odwaga w podejmowaniu trudnych, często ryzykownych decyzji. Trzeba na prawdę kochać to co się robi, bo tylko to napędza nas do rozwoju. Tratujcie swoją firmę, jak dziecko, które potrzebuje uwagi i atencji, by w pełni mogło wykorzystać swoje możliwości. Próbujcie stawiać na swoje najbardziej szalone pomysły, by zostać zauważonym wsród reszty zupełnie zwyczajnych firm działających na rynku. Moim mottem są słowa znanego sportowca ”pudłujesz 100% strzałów, jeśli wcale ich nie wykonujesz”. Próbujcie, twórzcie, pokazujcie swoją indywidualność wszystkim.


Dziękujemy za te wspaniałe rady, oraz za pełną motywacji rozmowę.

Nowy projektspng