Herbaty LOYD to symbol brytyjskiej tradycji picia herbaty. Stworzone pod auspicjami kiperów z londyńskiego domu herbaty Thompson Lloyd & Ewart przebojem weszły na polski rynek.
Mokate – znane z produkcji swojego cappuccino i tradycyjnych kaw, swą herbacianą przygodę rozpoczęło po przejęciu dużego producenta herbaty – firmy Consumer. „Był to zupełnie inny produkt, konsument i filozofia działania niż te, które znaliśmy z doświadczeń w branży kawowej” – mówi Sylwia Mokrysz – Prokurent Mokate. „Nadzór nad nowo powstałym działem trafił w moje ręce. Nie ukrywam, że początkowo miałam obawy – nie znałam produktu, nie wiedziałam, jakie daje możliwości. Całe jego bogactwo odkryłam podczas szkolenia w londyńskim domu herbaty Thompson Lloyd & Ewart. Poznałam tam pasjonatów, ludzi, którzy o herbacie wiedzą niemal wszystko. Zarazili mnie nie tylko swoją pasją, ale i chęcią odkrywania coraz to nowych tajników świata herbaty.”
Dużym wyzwaniem było zapoznanie polskich konsumentów z nową marką Loyd. Nawiązano współpracę z Justyną Steczkowską, która wówczas tak opowiadała o pracy na planie: „Wszystko było przygotowane perfekcyjnie, mogłam się skupić jedynie na tworzeniu baśniowego nastroju. Jestem bardzo zadowolona z ostatecznego efektu – starałam się wydobyć całą magię herbaty Loyd, myślę, że mi to się udało.” W reklamie „Herbata z nutą magii” wykorzystano najnowsze techniki wizualne. W obrazie pojawiały się odwołania do Alicji w Krainie Czarów, do nieba szybują lampiony szczęścia – w formie piramidek – symbolu tajemnicy, energii i mistycyzmu.
Dzisiaj Mokate należy do liderów polskiego rynku herbaty. A skoro herbaciane doświadczenie zdobyło u Brytyjczyków to zrozumiałym jest, że tak popularne na Wyspach Brytyjskich czarne herbaty są mocno akcentowane w ofercie firmy. Mowa o markach LOYD Classic oraz LOYD Earl Grey. Do ich produkcji używane są najlepsze liście krzewów herbacianych z kenijskich plantacji – w myśl firmowej zasady, że do opakowań z napisem LOYD trafiają tylko te herbaty, które otrzymały najwyższe noty kiperskie. Dodatkowo herbaty te posiadają certyfikat RAC (Rainforest Alliance Certified), przyznawany żywności, której proces produkcji nie wpływa negatywnie na przyrodę i ludzi.
„Ich selekcja odbywa się w ściśle określonych warunkach i zazwyczaj tylko jedna na sto prób zostaje zakwalifikowana do finalnego produktu. To czyni naszą herbatę wyróżniającą się w skali światowej” – podkreśla Sylwia Mokrysz.
Zdradza również sekret trójwymiarowych torebek-piramidek, w których umieszczany jest susz herbaciany. Otóż torebki-piramidki pozwalają na użycie długich liści herbaty, dotąd stosowanych wyłącznie w herbatach liściastych, oraz ułatwiają cyrkulację wody i jej dostęp do suszu, dzięki czemu herbaciany napar ma bardzo głęboki smak. Poza tym piramidki zrobione są ze specjalnego, biodegradowalnego i neutralnego smakowo materiału PLA, który wytwarzany jest z cukrów roślinnych, pozyskiwanych na przykład z kukurydzy.
„Materiał, z których wykonane są piramidki herbat LOYD w dotyku jest jedwabisty, a pod wpływem wody staje się całkowicie przezroczysty, dzięki czemu widać cały proces powstawania herbacianego naparu. To uczta nie tylko dla smaku ale i dla wzroku” – podkreśla Sylwia Mokrysz.
Dowiedz się więcej na: https://mokate.com.pl