Cudowne właściwości Matcha dla urody w kosmetykach polskiej marki Polemika.
Polemika to polska firma produkująca kosmetyki naturalne. W ofercie ma: krem nawilżający, peeling-maskę i masło oczyszczające. Znak rozpoznawczy marki to Matcha – zielona herbata, której sproszkowane liście stanowią bazę każdego z produktów znajdujących się w ofercie.
Marka Polemika została nagrodzona tytułem Kobieca Marka Roku 2020
Jak powstała marka Polemika?
Zaczęło się od troski o dzieci i pytań: czym je karmić? Jak dbać o ich bezpieczeństwo? Jakich środków do higieny używać, żeby zadbać o ich delikatną skórę? – Dla matki zdrowie dziecka jest najważniejsze – podkreśla Agnieszka Leśniak, założycielka firmy Polemika – Kiedy zostałam mamą, zaczęłam uważnie przyglądać się składom kosmetyków dla niemowląt. Przeanalizowałam etykiety. Zorientowałam się, jak niewłaściwe substancje się w nich znajdują. To był przełomowy moment w moim życiu – wyjaśnia.
Razem z mężem, Danielem postanowiła zmienić nie tylko nawyki żywieniowe, ale styl życia. Coś, co stało się codziennością, szybko zaczęło też rzutować na plany biznesowe. – Okazało się, że osób, które stawiają na zdrowe produkty w diecie i mają świadomość, że podobnie powinny dbać o swoje ciało, jest więcej. Rośliny pomagają zachować nam zdrowy organizm i piękną twarz. Postanowiłam to wykorzystać – tłumaczy Agnieszka Leśniak.
Skąd wzięła się nazwa firmy?
Polemika ma podwójne znaczenie. Z jednej strony to połączenie imion córek Agnieszki i Daniela: Poli i Miki. Przecież to właśnie ich pojawienie się na świecie stało się katalizatorem powstania marki bezpiecznych dla zdrowia kosmetyków. Z drugiej zachęta do dialogu, dyskusji, wymiany myśli. Agnieszka uważa, że bez wsłuchiwania się w głos odbiorców i specjalistów z branży beauty, nie byłoby dzisiejszego sukcesu firmy.
„Jestem w kontakcie z kobietami, które używają moich kosmetyków. Na bieżąco odpowiadam na pytania. Słucham. Niewykluczone, że to właśnie moje klientki zadecydują, jaki będzie nasz kolejny produkt.”
Polemika pojawiła się na rynku pod koniec 2019 r. Obserwując to, co dzieje się na profilu marki na Instagramie, można powiedzieć, że w krótkim czasie kosmetyki naturalne na bazie Matchy wzbudziły poruszenie. Blogerki, znane w branży influencerki, liczba pozytywnych komentarzy i obserwatorów wskazuje natomiast na to, że sam produkt się sprawdza i jest skuteczny.
„Jestem zaskoczona – nie ukrywa Agnieszka – Jesteśmy nowopowstałą firmą. Pracuję niemal 24/7, ale widzę, że mam dla kogo. Wiedziałam, że moje kosmetyki mają moc, ale że tak szybko docenią je inni? Wierzę, że tak będzie dalej.”
Zielone kosmetyki Polemiki: ponad 95% naturalnych składników
Receptura kremu, peelingu-maski oraz masła opiera się na naturalnych składnikach i rzetelnych badaniach laboratoryjnych. Jakość, skuteczność i bezpieczeństwo to wg pomysłodawczyni tego “naturalnego” biznesu kosmetycznego najważniejsze cechy jej produktów. – Surowce wybieramy bardzo starannie, a szczegółowe składy preparatów udostępniamy na naszej stronie www. Działamy transparentnie, bo wiemy, że nasze klientki czytają etykiety i są świadomymi konsumentami rynku. Nie pozostawiamy pytań bez odpowiedzi – dodaje Agnieszka Leśniak.
Obecnie już trwają plany nad rozszerzeniem oferty Polemiki. Jakie produkty zostaną dodane? Tego będzie można dowiedzieć się na profilu marki na Instagramie, Facebooku i stronie internetowej: www.polemika.com.pl