Aplikacja biuti.pl nagrodzona tytułem Kobieca Marka Roku
Choć rynek technologii został zdominowany przez męskie, monochromatyczne aplikacje, próżno szukać w nim produktu równie kobiecego, co biuti.pl.
„Inspiracją dla stworzenia biuti.pl, była moja żona. Zauważyłem, że zamiast odwiedzać salony piękności, często zamawiała wizyty kosmetyczne do naszego domu lub odwiedzała swoją manicurzystkę w jej mieszkaniu. Zwykle wiązało się to z wieloma telefonami i trudnościami logistycznymi – pomylony termin, niewłaściwy adres, itd., dlatego postanowiłem ułatwić jej życie i stworzyć aplikację, dzięki której będzie mogła wygodnie zamawiać wizyty wielu profesjonalistek, wtedy, gdy jest jej najwygodniej” – mówi Bartek Papież, CEO biuti.pl.
Aplikacja od samego początku projektowana była z myślą o zaspokojeniu potrzeb nowoczesnych kobiet, które pragną połączyć dbanie o siebie z optymalizacją czasu i wygodą rezerwowania usług. Z drugiej strony, dla założycieli niezwykle ważne było wsparcie dla współpracujących z biuti.pl profesjonalistek i umożliwienie im rozkręcanie swoich pierwszych kosmetycznych biznesów.
Sercem aplikacji są właśnie kobiety. Klientki i profesjonalistki wspólnie tworzą niesamowity marketplace zaspokajający jednocześnie popyt, jak i podaż na rynku usług kosmetycznych.
Co wyróżnia biuti.pl wśród innych aplikacji tego typu? „Mam małe dziecko i po pracy rzadko mam czas na wizytę w salonie kosmetycznym. Zamawiając manicure do domu oszczędzam czas i pieniądze, które wydałabym na dojazdy. Czekałam na takie rozwiązanie!” Zachwyca się Ania, klientka biuti.pl.
Z innowacyjności biuti.pl cieszą się także profesjonalistki. „Przede wszystkim, by działać w biuti.pl jako profesjonalistka nie muszę być zatrudniona w salonie. Aplikacja pozwala mi docierać do nowych klientek i rozwijać moją własną, póki co jednoosobową działalność. Tutaj pracuję na swoje nazwisko, a nie prestiż salonu” – mówi Natalia, jedna z wizażystek ogłaszających swoje usługi w aplikacji.
Podczas dokładnych badań, przeprowadzanych jeszcze w początkowej fazie powstawania aplikacji, analitycy zwrócili uwagę, że poważnym problemem w branży beauty są klientki odwołujące wizytę w ostatniej chwili lub w ogóle na nią nie przychodzące. Dla profesjonalistek do tej pory wiązało się to ze stratą czasu i pieniędzy, dlatego podjęto decyzję, że w biuti.pl klientki będą płacić w końcowej fazie procesu rezerwacji. Dzięki temu są bardziej zmotywowane do odbycia wizyty i nie narażają profesjonalistki na dodatkowe koszta.
Po pobraniu aplikacji użytkowniczki od razu zachwyca delikatny, ale jednocześnie wyrazisty interfejs. Widać tu intensywną pracę zespołu designerów, którzy całe tygodnie spędzili na przemyślanym łączeniu modnych gradientów z sensualnymi szarościami. Biuti.pl z założenia miało być jednocześnie piękne, nowoczesne i intuicyjne.
Marka powstała w 2019 roku i działa już w czterech miastach, tj. Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. W planach na najbliższe lata jest start aplikacji we wszystkich miastach wojewódzkich, ale właściciele biuti.pl chcą dotrzeć wszędzie tam, gdzie zauważą zapotrzebowanie na mobilne usługi kosmetyczne.